Wat kan een fysiotherapeut voor u betekenen?

Een fysiotherapeut kan in verschillende situaties hulp bieden, denkt u hierbij aan:

• Bewegingsvraagstukken
  • Pijnklachten
  • Gezondheidsvraagstukken/chronische aandoeningen
  • Algemene fitheid en preventie

Meestal gaat het uitvoeren van de dagelijkse activiteiten vanzelf. Een autorit naar het werk, een potje tennissen, het nuttigen van een maaltijd of het dweilen van de vloer. Maar dan ineens gebeurt er iets waardoor die continue stijfheid in de nek of die zeurende pijn in de knie aanwezig blijft of u problemen ervaart met het kauwen van uw maaltijd of een moeilijke stoelgang ervaart. Deze klachten kunnen u in uw dagelijkse leven behoorlijk belemmeren. Het zijn zomaar enkele situaties waarbij de fysiotherapeut u kan helpen.

Minder bekend is dat de fysiotherapeut u kan helpen bij algemene gezondheidsvraagstukken, bijvoorbeeld bij een Oedeem (vochtophoping) of een chronische aandoening of ziekte, als bijvoorbeeld COPD of kanker. De fysiotherapeut kan u helpen bij het verbeteren van uw algemene conditie, ook om fitter een operatie in te gaan. Meer dan regelmatig komt dit uw herstel ten goede.

Voorkomt u liever toekomstige klachten of het afnemen van uw conditie? Onze praktijk biedt verschillende preventie- en bewegingsprogramma’s aan, waarbij u bijvoorbeeld onder de begeleiding van een fysiotherapeut kan sporten in één van onze eigen “besloten” sportfaciliteiten. Hierdoor kunt u niet alleen verantwoord, maar zeker ook in een plezierige en huiselijke setting, bewegen.

Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekeringspakketten en is vrij toegankelijk. Dit betekent dat u geen verwijzing nodig heeft. Bij een chronische indicatie worden de behandelingen, vanaf de 21ste behandeling, vergoed vanuit de basisverzekering.

Heeft u een specifieke vraag over uw klacht, een behandeling of vergoeding? Neemt u gerust contact met ons op. Wij adviseren u graag.