EPTE staat voor Echogeleide Percutane Electrolyse, het is een nieuwe behandelmethode voor slecht herstellende en langdurig aanwezige peesklachten. Door EPTE wordt heel lokaal de bloedcirculatie verbeterd en de celstofwisseling gestimuleerd , hierdoor wordt als het ware het lichaamseigen herstelvermogen bevorderd direct op de plek waar dat nodig is.

Wat is EPTE?

Onder geleide van echografie wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting van uw pees/spier een dunne naald ingebracht. De naald is verbonden met het EPTE apparaat en via deze naald wordt een lichte elektrische stroom toegediend in het betreffende gedeelte van uw pees. De behandeling duurt tussen de 1-2 minuten. Het inbrengen van de naald in de pees kan licht gevoelig zijn. De behandeling zelf wordt niet als pijnlijk ervaren, het wordt hooguit in het begin omschreven als licht oncomfortabel.

Door de kleine hoeveelheid stroom direct te geleiden in het probleemgebied, precies daar waar het nodig is zijn de resultaten zeer goed. De lokale stroomimpuls in het weefsel zorgt ervoor dat het lichaamseigen herstelvermogen bevorderd. Daar waar het (deels) stil is komen te liggen door de ontsteking/overbelasting. Zo wordt de vicieuze cirkel van pijn waarin de pees zich bevindt als het ware doorbroken.

Een EPTE behandeling gaat gepaard met een specifiek trainings-/oefenprogramma om uw pees weer sterk en belastbaar te maken. De bijbehorende oefeningen nemen wij op de praktijk met u door en kunt u veelal zelf thuis uitvoeren tussen de EPTE behandelingen.

De voordelen van EPTE

• Het is zeer nauwkeurig
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • U ervaart snel resultaat, al na gemiddeld 4-6 behandelingen voelt u minder pijn
  • De behandeling is niet pijnlijk

Wanneer EPTE?

• Bij een (chronische) ontsteking in een spier of pees
  • Bij (pijn)klachten in een spier/pees door overbelasting
  • Bijvoorbeeld bij schouderpees klachten, kniepees klachten, achillespees klachten, voetpijn, hielspoor of een tenniselleboog

EPTE maakt onderdeel uit van uw fysiotherapeutische behandeling. Dit betekent dat wanneer u (aanvullend) verzekerd bent voor fysiotherapie een EPTE behandeling van uw reguliere aantal behandelingen af gaat. Uiteraard is het mogelijk om een EPTE behandeling zelf te bekostigen, wanneer u niet of onvoldoende verzekerd bent. Wij berekenen hiervoor het tarief van een echografie.

Behandelaars voor EPTE

Sven Vos

Sportfysiotherapeut
Algemeen Fysiotherapeut

Edith Tiethof

Heeft u een vraag of wilt u een afspraak maken?

Samen zorgen wij ervoor dat het beter gaat