Wanneer kan (beeld)bellen uitkomst bieden?

(Beeld)bellen kan onder de huidige omstandigheden een goed en verantwoord alternatief zijn, bijvoorbeeld wanneer het voor u niet mogelijk is om onze praktijk(en) te bezoeken en u reeds in het bezit bent van een behandelplan met toegelichte/besproken oefeningen. Uw Fysiotherapeut zal in deze situatie via (beeld)bellen met u bespreken;

  • Hoe het met u gaat?
  • Of de oefeningen goed uitvoerbaar voor u zijn?
  • Of ze de gewenste vorderingen opleveren?
  • Hij/zij zal op basis daarvan waar nodig bijsturen of u nieuwe oefeningen aanbieden.

Uw privacy tijdens het (beeld)bellen?

Veiligheid en privacy zijn natuurlijk belangrijke aandachtspunten bij (beeld)bellen. Daarom werken we bij FITclinic met de veilige en AVG-proof applicatie Click-Doc.

Hoe werkt (beeld)bellen?

Afhankelijk van de afspraak die u met uw Fysiotherapeut heeft gemaakt ontvangt u per sms of e-mail een link naar de applicatie Click-Doc voor het (beeld)bellen. !In enkele gevallen kan de link in uw spambox terecht komen. Ook kan er afhankelijk van uw apparaat om veiligheidsredenen een systeem controle worden uitgevoerd, wanneer u op de link drukt.

N.B. Zorgt u er alstublieft voor dat u op het moment van uw afspraak gereed zit, net als u normaal gesproken ‘tijdig’ aanwezig bent in onze praktijk voor behandeling. Daarbij is het volgende belangrijk:

  • U kunt (beeld)bellen via uw smartphone, tablet, laptop of reguliere pc met goed werkende camera of microfoon. Een functionerende internetverbinding is daarbij noodzakelijk;
  • Zorg dat u op een rustige plek zit, zodat u niet gestoord wordt tijdens de (beeld)bel afspraak;
  • Wanneer u bent ingelogd op Click-Doc komt u in een zogenaamde virtuele wachtkamer. Vervolgens zal de behandelaar aansluiten door in te bellen. U ziet en hoort uw behandelaar en bevindt zich beiden in een zogenaamde ‘ veilige’ virtuele behandelkamer.

Wanneer u gaat oefenen met uw Fysiotherapeut:

  • Het kan plezierig zijn om op een groot scherm te kijken, in dit geval adviseren wij u een laptop of reguliere pc te gebruiken. Sowieso is het plezierig dat het apparaat waarmee u wilt (beeld)bellen zelfstandig kan staan, op een dusdanige wijze dat het scherm goed zichtbaar is;
  • Draag zoveel mogelijk ‘comfortabel’ zittende kleding, waarin u makkelijk kunt bewegen;
  • Zorg waar mogelijk voor voldoende ruimte om u heen, zodat u uw oefeningen goed kunt uitvoeren.

Wij willen u erop wijzen dat uw Zorgverzekeraar een (beeld)bel afspraak ziet als een reguliere fysiotherapeutische behandeling, zoals u deze normaal gesproken ontvangt. Deze wordt dan ook op dezelfde wijze verrekend. De geplande begin- en eindtijd van uw (bel)afspraak worden hiervoor als uitgangspunt genomen. Wij begrijpen dat dit zowel voor u, ons, als uw verzekeraar bijzondere omstandigheden zijn en vertrouwen erop u op deze wijze voor nu; de beste mogelijke zorg te kunnen leveren.