Voordelen van bedrijfsfysiotherapie. Wat levert het u op?

Bedrijfsfysiotherapie wordt ingezet om ziekteverzuim te voorkomen en waar nodig terug te dringen. De Bedrijfsfysiotherapeut kan een actieve bijdrage leveren in het bevorderen van de werkhervatting.

Voor de werkgever:

• Inzicht in oorzaken van ziekteverzuim bijv. fysieke belasting van het lichaam, werkplekonderzoek (preventie ziekteverzuim)
  • Verhoging arbeidsproductiviteit
  • Verlaging arbeids-en ziekteverzuim en daarmee gemoeide kosten
  • Bespoedigen werkhervatting

Voor de werknemer:

• Verhoging plezier in het werk
  • Minder pijn en of beperking van de bewegingsvrijheid door het werk dat verricht wordt
  • Minder kans op (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid
  • Voorkomen van pijn en/of beperking van de bewegingsvrijheid
  • Meer energie en fysieke mogelijkheden om sociale activiteiten op te pakken

De behandeling

Bedrijfsfysiotherapie richt zich voornamelijk op het voorkomen van lichamelijke klachten die kunnen ontstaan door fysieke belasting van het lichaam. De bundeling van kennis over het menselijke lichaam en de fysieke belasting ervan in alle mogelijke werksituaties, maken de Bedrijfsfysiotherapeut een onmisbare schakel bij het preventief aanpakken van ziekteverzuim en het bestrijden ervan.

Preventie ziekteverzuim

Om klachten voor te zijn geeft de Bedrijfsfysiotherapeut advies, trainingen en voorlichting over gezond werken, leven en herstellen.

Onze therapeuten

Al onze therapeuten zijn opgenomen in het kwaliteitsregister van het Koninklijke Nederlandse Genootschap Fysiotherapie (KNGF)

Behandelaars voor Bedrijfsfysiotherapie