Wanneer longfysiotherapie

Ziekten van de longen en luchtwegen, als COPD of astma, komen heel veel voor. Vaak hebben deze aandoeningen grote gevolgen voor de kwaliteit van uw leven en de wijze waarop u uw dagelijkse activiteiten kunt uitvoeren. Met hulp van onze Fysiotherapeuten kunnen we er samen met u voor zorgen dat het beter gaat en u meer kwaliteit van leven ervaart bijv. een beter uithoudingsvermogen.

Uw voordelen:

• U voelt zich fitter
  • U bent minder vaak benauwd
  • U kunt uw ademhaling beter beheersen, waardoor bijv. hyperventilatie sneller onder controle is
  • U ervaart een beter uithoudingsvermogen
  • U kunt aan meer dagelijkse activiteiten deelnemen en deze langer volhouden

De behandeling

De behandeling van klachten naar aanleiding van een longziekte of aandoening aan de luchtwegen is er vooral op gericht om uw conditie op peil te brengen, te behouden of zelfs te verbeteren. Dit doen wij door samen met u verschillende ademtechnieken en het ademtempo te oefenen en door te bewegen. Door de diversiteit aan oefeningen en de regelmaat waarmee wij deze samen uitvoeren ervaart u dat u uw dagelijkse activiteiten beter en vaak ook langer kunt uitvoeren.

Bij chronische indicatie wordt longfysiotherapie vergoed vanuit de basisverzekering, vanaf de 21ste behandeling. Hiervoor dient uw aandoening of ziekte op de lijst met chronische ziekten van uw zorgverzekeraar te staan. Valt uw klacht of ziekte hier niet onder, dan wordt de behandeling vergoed vanuit een aanvullende verzekering. Meer over vergoedingen?

Onze therapeuten

Al onze therapeuten zijn opgenomen in het kwaliteitsregister van het Koninklijke Nederlandse Genootschap Fysiotherapie (KNGF). Daarnaast zijn onze Longfysiotherapeuten lid van verenigingen en netwerken als bijvoorbeeld de ‘Vereniging voor Hart-, Vaat- & Longtherapeuten (VHVL)’, ‘COPE Actief’ en het ‘Hart Vaat Long (HVL) netwerk Twente’

Behandelaars voor Longfysiotherapie